Thursday, June 12, 2014

PC pentru gaming: Ce ne luam cu 2.000 de lei. Fanii AMD & Radeon vor fi cei mai fericiti la acest pret

Ultima data am alcatuit un sistem bun, cu Intel i3 Haswell si Nvidia GTX 750 ti pentru o suma ceva mai mare de 1.500 lei. Acum, m-am gandit la un sistem mai puternic, de sub 2.000 lei, care va placea in special fanilor AMD & Radeon.

Primul procesor pe care mi-au cazut ochii este acest AMD FX-6300, 6 nuclee, Frecventa 3500 MHz, Turbo 4100 MHz, Cache L3 8MB, TDP 95W. La frecventa stock este doar putin mai performant decat un i3 Haswell, dar cand vine de overclock-ing... situatia se schimba radical. Acest procesor, daca aveti putin noroc si pricepere si placa de baza potrivita, poate atinge 5 GHz, adica cu aproape 22% mai mult decat frecventa turbo stock. Plusul de performanta poate fi si de 15%, in functie de aplicatiile rulate. Desigur, ar trebui sa va uitati si la un cooler performant.

Placa de baza nu este o alegere chiar simpla, asa ca am ales-o pe cea cu cel mai mic pret care accepta acest procesor si care se preteaza la overclock-ing: MSI 760GM-P23 (FX), AMD 760G + SB710, AM3+. 

La placa video, AMD are, din punctul meu de vedere, optiunea cea mai interesanta pe segmentul acesta de pret: AMD Radeon R9 270 OC Dual-X, 2048MB, GDDR5, 256bit. Mai buna decat un GTX 660, dar sub un GTX 660 ti.

In rest, legat de RAM, HDD si carcasa, ramane cum am stabilit intr-un articol anterior (sau pe acolo). A aparut insa o schimbare importanta. Doar nu credeati ca un procesor de 95W, care sare binisor de 100W cand e overclock-at, plus o placa video performanta care se poate si ea overclock-a (nu recomand totusi), se multumesc cu o sursa de 450W?! Better safe than sorry, asa ca as alege o sursa serioasa de 550W

Total pret sistem: aproape 2.000 de lei.


No comments:

Post a Comment