Wednesday, June 11, 2014

PC pentru gaming: Ce luam cu putin peste 1.500 lei

Fata de ultimul articol, unde am obtinut un sistem cu performante medii spre bune, ridicam miza acum la cca 1.500 lei. 

Procesorul cel mai bun la un pret de sub 500 de lei, eu personal consider ca este dual-core-ul Intel Core i3-4150, 3,5 GHz, LGA 1150, 3MB, 54W. 

Fanii AMD probabil o sa spuna ca vor cele patru nuclee ale lui FX-4300, care este si ceva mai ieftin si se poate face overclock-ing, dar are un consum dublu de curent (atentie ce sursa va luati) ar face treaba mai buna. Eu le-as spune sa se uite mai bine la review-uri: in unele jocuri, intr-adevar, Intel este putin depasit, dar per ansamblu eu zic ca iese mai bine. 

La placa video, iarasi fanii AMD o sa fie dezamagiti. La un pret de sub 600 de lei, cea mai buna alegere as spune ca este Nvidia GTX 750 ti. Radeon R7 260X este sub aceasta placa, iar R7 265 este semnificativ mai scumpa. 

Cele doua componente adunate dau pana acum 1.027 de lei. 

 Restul componentelor (placa de baza, RAM-ul, HDD, carcasa cu sursa de 450W este deocamdata OK pentru consumul acestui sistem) raman asa cum am scris la articolul anterior, mi se par in continuare cea mai buna alegere in cazul unui buget limitat. 

 Total pret sistem: cca. 1.520 lei. 

Daca vreti insa procesorul AMD, ar trebui sa luati in calcul o sursa de 500W pentru a fi siguri ca nu aveti probleme. Vreti sa nu aveti probleme cu multe tab-uri deschise la browser plus jucat plus mai-stiu-eu-ce-alte-aplicatii? Mai trebuie inca 4GB RAM. Vreti un raspuns mai prompt al sistemului de operare? Bagati un SSD. Vreti sa aveti back-up la HDD plus un raspuns mai rapid al acestuia? Mai luati un HDD si le puneti in RAID, dar NU cu aceasta placa de baza (nu suporta).


No comments:

Post a Comment