Saturday, November 15, 2014

Te-a lovit o masina pe trecerea de pietoni? Sigur nu esti tu de vina?

Am auzit in ultimul an, destul de des, de oameni loviti pe trecerea de pietoni. Un caz mi-a atras insa atentia. O fosta colega de munca, lovita destul de ra4u (fractura de clavicula, a stat la pat vreo doua luni). O intreb ce i-a facut politia respectivului. Raspunsul ei: NIMIC! Cum asa?! Simplu, imi spune ea, EU am gresit ca m-am oprit in mijlocul trecerii. Cand a inceput sa traverseze, masina era destul de departe. Trecerea era mare, se intindea pe patru benzi. La mijloc, cand s-a uitat, masina era mai aproape decat credea ea. S-a speriat, s-a blocat, s-a oprit, iar ala a luat-o din plin. Daca mergea mai departe nu se intampla nimic. Concluzia politiei: ea a gresit. Si asa scrie la carte, mi-a zis ea: nu ai voie sa te opresti pe trecere (link afiliat)

Mereu le-am zis prietenilor: oameni buni, trecerea de pietoni nu este un tunel de beton care opreste masinile din trafic si in care esti de neatins. Trebuie sa te asiguri, trebuie sa te uiti mereu in toate directiile, trebuie sa fii sigur ca masina aia franeaza in timp util. De la 50 kmh, un sofer are nevoie de cel putin 22-23 de metri ca sa opreasca. CEL PUTIN! Daca este un sofer cu reactii intarziate, daca are cauciucuri ieftine si uzate, daca franele lui sunt mai uzate decat sosetele unui pensionar din Caracal, atunci poti sa mai pui lejer 10 metri! Mai e ceva: in cazul in care sunt doua benzi pe sens, daca primul sofer, de pe prima banda, opreste, asta nu inseamna ca si celelalt va opri! Am vazut destule cazuri nasoale: prima masina a oprit, omul a inceput sa treaca repede fara sa se mai uite, iar a doua masina l-a luat din plin. Da, soferul a fost de vina, dar tu, ca pieton, esti facut varza, mai conteaza?!

Pe mine era sa ma ia un dobitoc cu numar de Bulgaria care trecea pe rosu! Noroc ca l-am vazut in timp util si m-am oprit. Va intreb: daca ala ma facea varza si disparea ca magarul in ceata, mai conta ca eu aveam dreptate ca eram pe verde?! NU! In plus, exista diverse cazuri ciudate: poate ca boul ala merge cu o masina furata si vrea sa scape de politie si il doare in cur pe cine calca, poate e beat mort, poate e drogat, poate e vreun psihopat etc. etc. Sunt tot felul de cazuri. Concluzia: te uiti in toate directiile, chiar daca e verde. Pana nu ajungi pe trotuar nu esti in siguranta. Si nici acolo 100%.

SURSA FOTO.

No comments:

Post a Comment