Thursday, August 28, 2014

Cum vrei sa-ti amintesti de viata ta cand o sa fii un batran terminat?

Ai 80 de ani, esti un mos/o baba aproape senila/a, stai intr-un sezlong cu un ceai in fata si te gandesti la viata pe care ai trait-o. Stii ca mai ai putin pana cand doamna cu coasa te va lua cu ea intr-un loc cu verdeata unde ”nu e nici lacrimi si nici durere”. Nu mai ai putere sa faci nimic, abia mai poti sa duci paharul la gura si sa bei. Stii ca, gata!, s-a terminat. 

Mai esti doar o umbra care asteapta sa dea coltul. Intrebarea pe care ti-o vei pune cu ultimele puteri este: a meritat? Am facut ceea ce am putut pentru a ma bucura cu adevarat de viata? Am facut ceva folositor? M-am si distrat? Am facut sex de calitate? Am facut ceva bani? Am facut copii? Am stiut sa ajut oamenii care m-au ajutat? Ce las in urma? 

Unul dintre cei mai mari antreprenori din toate timpurile, Jeff Bezos, fondatorul Amazon, spune ca suntem ceea ce alegem. Si il cred. Totul (sau aproape) depinde de noi. Norocul si ghinionul sunt cantitati aproape neglijabile in viata. Ramane ceea ce facem. Ramane o idee pe care ai avut-o si pentru care te-ai luptat, ai muncit, ai invatat din greseli, te-ai ridicat de jos si ai mers mai departe. Nu ai devenit insa un obsedat, un soarece de biblioteca, unul care nu mai stie sa se distreze cu prietenii. 




No comments:

Post a Comment