Si pe buna dreptate. S-au dus vremurile cand constructorii faceau motoare uriase, cu cel putin opt cilindri, cu capacitati de peste 5.000 cmc, care aveau 200 de cai putere. Adica la fel ca un VW Polo GTI de azi. Astazi, ecologia ne bate la usa si ne intreaba daca mai vrem sa respiram si maine (link afiliat). Desigur, masinile reprezinta doar o mica parte a problemei, dar una cu un urias impact mediatic.
Friday, November 14, 2014
Cea mai rapida masina a planetei are un V8 de 3.800 cmc
Care produce 737 cai putere. Si un motor electric care completeaza restul pana la 916 cai. Da, despre McLaren P1 este vorba (da, stiu, Porsche 918 Spyder e cam la fel de rapid, nu asta e ideea). Pleci de pe loc si dupa 400 de metri, adica 9,8 secunde mai tarziu, ai 152 mph (244,6 kmh). La fel de rapid (sau poate mai rapid) decat o masina facuta pentru Le Mans. Un Ferrari 333 SP, facut pentru Le Mans, facea sfertul de mila in 11,2 secunde (sursa). Un exemplu de eficienta intr-o lume tot mai preocupata de acest aspect.
Si pe buna dreptate. S-au dus vremurile cand constructorii faceau motoare uriase, cu cel putin opt cilindri, cu capacitati de peste 5.000 cmc, care aveau 200 de cai putere. Adica la fel ca un VW Polo GTI de azi. Astazi, ecologia ne bate la usa si ne intreaba daca mai vrem sa respiram si maine (link afiliat). Desigur, masinile reprezinta doar o mica parte a problemei, dar una cu un urias impact mediatic.
Si pe buna dreptate. S-au dus vremurile cand constructorii faceau motoare uriase, cu cel putin opt cilindri, cu capacitati de peste 5.000 cmc, care aveau 200 de cai putere. Adica la fel ca un VW Polo GTI de azi. Astazi, ecologia ne bate la usa si ne intreaba daca mai vrem sa respiram si maine (link afiliat). Desigur, masinile reprezinta doar o mica parte a problemei, dar una cu un urias impact mediatic.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment